Sidor

tisdag 3 mars 2015

Rügenrapport

Gött gäng på båten ned. Många nya trevliga bekantskaper, alla med ett på gränsen till osunt gäddintresse.

Första morgonen

De finns där ute

Hamnstenen

Startplatsen

Guide och glada båtkamrater. Jag fiskade med Daniel Möller och Göran Danielsson

Nu kör vi fucking hardcore all in. Kasta till axlarna värker och ögonen svider.

Ok gädda för Göran på kompisbete

Min andra Rügengädda

Hon slukade en klassisk bluepearl Big Mcrubber

Ca 8 kg, vi fick på 103-8,5 kg också i båten och vår guide knep ofint en 112-11,9kg. Störst fisk för dagen togs av de duktiga pojkarna i grannbåten som vi parfiskade med. Dagens första fisk för Kristoffer på hans första Rügenresa var på 114 och 12,5kg.

Tidig morgon andra dagen

Hoppas på mer blåst idag

30-45 minuter förflyttning till fiskeplatserna varje morgon

På väg ut

Lite gångbara beten

Daniel spexar

De gick att ta på zalt med.


3 dagars fiske 8-17 och en halvdag 7-12.30 sista dagen. Totalt sett trögt men jag får vara nöjd med att jag plockade fisk varje dag och lärde mig mycket. Toppfisken var den ovan på 101 från första dagen så den var en bit från målet men med tanke på förhållandena får jag ändå vara ok nöjd. Lite för fint väder men å andra sidan kunde vi blivit inblåsta med. Veckans största fisk togs av en guide i den dagens sista kast och vägde in på 13,9kg vid en längd av 119 cm. Totalt 5-7 tio plus under våra dagar där. Sjuuuukt spännande ändå stor del av tiden när man vet vad som simmar där. Nya idéer med hem och nu ska jag göra livet hårt för gäddorna här hemma./Henrik



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar