Sidor

onsdag 19 februari 2014

Tuggade mörtar igen

Har sedan sist hunnit avverka ett pass med Sville. Han var lite krasslig så det blev jag som fick ta det tyngre lasset med batteri, el motor och väska på promenaden.
Har inte skrutit ang några 50 armhävningar på ett bräde men får erkänna att det malde i mitt huvud medans armarnas längd ökade för varje meter:)
Jag bet ihop och klarade det med två mindre pauser:)

Fisket började bra,el dåligt. Tre hugg på första 30 min men ingen landad!
Mörtarna hade bitmärken längst bak på svansen så vid mothugg drog vi mörtarna ur munnen på gäddorna. 
Vid ngt tillfälle var det faktisk ganska bra linsprut från spolen bort från båten, härligt ljud.
Sville körde med lite mer krimskrams på sina tackel.
Jag körde hela dagen med helt rent tackel. Bara två trekrok i storlek 4.
Kan inte säga att var det som påverkade resultat och antal fiskar. Var överlag segt fiske med en topp på strax under 7 kg. Faktiskt riktigt bra fight som gav lite puls en kort stund!
Flertalets fiskarna stod långt in vid kanterna, detta trots att det inte var någon tyngre fart på vattnet.

En av gäddorna hade ett fantastiskt vackert öga, såg nästan självlysande ut i vattnet.
Tyvärr fick vi inte alls någon bild som gör det rättvist. Gäddan doppade varje gång huvudet när Sville fotade.

Hämtade i går båten med nyservad motor så bort med isen vid ramperna tack:)
Var måånga år sedan det var öppet vatten så här tidigt i mina trakter, det ska jag ta tillvara på!

Snart åker vi igen/Tobbe 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar