Sidor

onsdag 5 februari 2014

Laddar inför islossningen.

Har börjat snegla lite mer på gummibeten sista året. Jiggar, shads och andra mjukbeten.
En av fördelarna jag tycker finns i mjuka beten är att gäddan borde inte spotta ut betet lika ofta som vid fiske med hårda beten.
Gäddan torde inte se igen bluffen lika snabbt.
Å andra sidan kan jag inte komma ihåg när jag drillade en gädda på ett hårt bete som kom in till båten med öppen mun för att spotta?
Är ganska grön på fiske med gummi och har några månader nu sonderat terrängen inom det.
Som vanligt blir jag galen och snöar in på det totalt:)
Köpte nytt 8,6ft spö till det fisket. Rulle blir det till helgen!
Det som var droppen var när jag var på Kosta Jaktia. Dom har verkligen satsat på kvalitetsbeten i mina ögon. Dom släpper även in lite (okända) betestillverkare som dom låter sälja sina beten i butiken.
Jäkligt fina beten dom med och till ok peng för välgjorda trä/gummibeten.

Till saken nu. Där hängde en del fina shads som jag dreglade över och då var det kört:
Åkte sedan hem och det låg ett paket i brevlådan:)
Hade lite tidigare haft kontakt med Anders wolfcreek ang lite tailar han skulle ordna till mej.
Gav honom samtidigt credd för min första wolf jag köpte av honom för ca 5-6 år sedan.
Det är en The Wolf i Guldsarv som jag fångat ca 400 gäddor på och det är bara repor i klarlacken. 
Fortfarande ett av dom beten jag fiskar absolut mest med.

Tog in paketet, verkar stort för det jag skulle ha tänkte jag. Hade kommit överens om 6-8 tailar.
I paketet låg nog minst 15 tailar i olika storlekar och färger, riggade och klara:)
Och två wolfshad.
Messade och undrade vad jag blir skyldig för kalaset utöver det jag beställt.
Anders svarar att jag kan behöva ngt annat att fiska med än en gammal sleten guldsarv:)
Har aldrig träffat Anders live men trevligare person får man leta efter.
Bjuder på sig själv och fötterna på jorden. Tack Anders.
Nu är det kört, fast i gummiträsket känns det som...
Tobbe 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar