Sidor

lördag 23 november 2013

Nytt bete som ska testas i veckan


Nu är det för länge sedan jag skrev något igen. Har fiskat en hel del men mest blivit borre.
Har som vanligt kört BM med levande, fisket är väldigt underhållande men jag lyckas inte träffa dom rätta borrarna.
Jag tror det beror på att det är för mkt borrar. Dom stora är få till antal och dom mindre under kilot verkar det finnas väldigt mkt av.
På dom 4-5 sista borrepassen har det blivit runt 20-40 borrar. Toppvikt blir nästan alltid fisk runt 1200-1300gram.
Fina fiskar men inte dom jag vill åt.
Gäddpassen som blivit av är knappt värt att nämna, har inte varit över 8kg på alldeles för länge!
Den trenden ska brytas inom en vecka!
Ska ev prova ett vatten jag funderat på flera år men har inte än fått tummen ur att prova.
Så nu var det väl själva ... Om det inte ska bli av.

Nu till min nya Fluga. Det är en handknuten gäddfluga gjord efter mina önskemål.
Den mäter runt 25 cm och väger nog ca 25-30gram blöt
Min tanke är att köra den med en bombardarigg som som Jakob SF-lures bjöd på.
Är lite rädda för att släpa den på botten på en del platser, vill inte bli av den vid dom första passen!
Kommer även göra några egna riggar med olika vikter på så jag kan variera djupet jag vill fiska på och hur snabbt jag vill den ska sjunka.
Blir flera riggar med 5 grams skillnad tills jag hittat rätt viktning för mitt önskemål.
Återkommer när jag provfiskat den.
Här kommer skönheten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar