Sidor

måndag 18 november 2013

Kombipass

Körde lite efter färna under förmiddagen. Trots att vi lagt första halvan av november månad bakom oss hade jag inga svårigheter att få upp färnan på ytan och ta mitt bröd. Ett spännande och kul fiske där man ser fisken ta betet sätter lite extra krydda på denna fiskeform som ofta praktiseras mest framgångsrikt under de varma månaderna. Blev två färnor på ytan och en på mer bottennära mete. Inga bjässar men fina fiskar runt ett och ett halvt kilo.
Färna på väg in
Under eftermiddagen testade jag ett nytt ställe på gädda. En plats som jag haft i tankarna under ett tag och som kändes spännande att pröva. Efter en kvarts fiske fick jag ett hugg på en bottenmetad mört. Dock visade sig detta bli dagens enda gädda och storleken var dessvärre ganska blygsam.. Men nya tag i morgon:)

/ Gustav



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar