Sidor

måndag 25 november 2013

Är du mogen för en 15-plussare?

Läste precis igenom Fishecos grymma +Magazine. Rekommenderas starkt till de som mot förmodan missat denna nättidning som faktiskt är helt gratis. Grymt!
I artikeln "Är du mogen för en 15-plussare?" intervjuar Jan Ohlsson i min och många andras mening årets gäddfiskare Jonny Thofeldt. Texten ger en skildring av storgäddefiske och speglar lite av hur slitsamt det verkligen är att fiska riktat efter stora gäddor.

Jag har fortfarande en del känningar i kroppen efter helgens fiske, tre dagars intensivt fiske sätter sina spår. Fiskade genom dygnens alla ljusa timmar och mer därtill. Ska jag summera denna kraftansträngning så lär det mest positiva vara att jag sparat en hel del timmar på fiskekontot som förhoppningsvis ger utdelning framöver. Den tvåkilos gädda som blev satsningens enda fisken vara inte riktigt den som jag jagade..

Men så här är det och när jag har henne i famnen kommer alla boomturer vara ett minne blott!

På´t igen!

/ Gustav

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar