Sidor

tisdag 29 oktober 2013

Skaplig bonus fångst.

I den gångna helgen blev det planerat fiske med chefens bröder.
Det var planerat sedan länge och jag hade bokat stuga till vårt boende, en liten mysig röd stuga i skogen som hade allt vi behövde.
Sängar, kylskåp och toalett:)
Lördagens fiske började vi i gryningen och inom 30 min hade vi landat fyra mindre gäddor, stämningen var på topp:)
Vi förflyttar oss sakta med Ipiloten och fiskar av ett område där det ofta står betesfisk.
Jag får ett hugg, fisken känns skaplig.
Får se den i det glasklara vattnet, en borre! Den är stor. Svårt att skatta den exakt men stor.
Den sitter krokad i yttersta läppen och av rädsla för att tappa den ber jag Johan håva den.
Mycket dumt val av mej då han aldrig håvat en fisk förut.
Givetvis håvar han min jerk på utsidan av håven och säger, den är borta!!
Kan inte skälla på honom då jag borde gjort det själv...
Dagen går och vi landar mindre gäddor lite här och var.
Sedan får jag hugg igen och vad är det? En borre igen som har tagit samma jerk men på en helt annan plats.
Johan tar håven och ska håva den. NEJ säger jag och håvar den själv. 1540gram.
Den förra va större du säger Johan:)
Ja det var den, kan bara spekulera och det gör jag fortfarande.
Trevlig tur med grabbarna grus som bjöd på många skratt och trassel:).
Nu är det snart dags för lite riktigt gäddfiske. Är trött på sniprallyt jag haft ett tag nu.
Hovmästaren leende skojar man inte med:)
Tobbe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar