Sidor

söndag 8 september 2013

Mete vs spinn

Stale och jag körde ett pass nyligen. Jag hade ordnat riktigt fina rudor så mete var det som vi skullecta henne på.
Hämtade Stale 5.40 och vi doppade rudorna strax därpå.
Vi flötestrollar och fiskar samtidigt av vattnet med spinnspö. Jag är inte så ombytlig som min vän:)
Jag nyttjar högst tre beten på hela dagen medans Stale plöjer igenom sin låda i vanlig ordning;)

När vi passerar en plats som brukar ge fisk så dyker Stales flöte. Vid mothugget kommer det bara upp en sargad betesfisk.
Vi nöter på och plockar lite fisk på spinn. Jag kör villkorslöst med en sjunkande Wolftail som tur efter tur ger mej bra fiskar.
Stale byter till liknande bete och börjar med dra fisk.

Totalt blev det 14 gäddor varav 12 blev fångade på spinn. Rudorna var i vattnet konstant.
Jag fick min största denna dag på metet.102cm och vägde drygt 7 kg. Fick även en 102 cm på spinn. Den vägde strax under 7kg.
Stale fick flera fiskar mellan 90-98 cm.
Ingen superkondis på våra fiskar men trevligt fiske.

Blir bara lite bilder nu då dom andra ligger i kameran.
Tycker man blir lite lat och mest fotar med Iphonen. Lite trist för det är verkligen skillnad på kvalitén på bilderna!

Tobbe/Stale

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar