Sidor

tisdag 24 september 2013

Borre, borre och borre.

Dom sista veckorna har jag ägnat en hel tid på att ta en fin abborre!
Har lagt många men korta pass på flera olika platser. Abborrarna är där, utan tvivel.
Men vikterna uteblir tyvärr. Tar varje pass flera fiskar mellan 1000-1200 gram men sen är det stopp.
Annat var det med sommarfisket, då när dom inte ska ha rätt kondis blev det flera fiskar över 1500gram!

Skulle tror att jag sista veckorna landat 100 tals abborrar utan att få ett regg.
Både jigg och bottenmete levererar fisk, hittar dom på djup mellan 50 cm och ner till 4 meter.
Känslan jag får ibland är att inte rätt fisk hinner fram till mitt bete innan det är slukat av fel fisk:)
Sedan är det lite tidigt i mina ögon för dom större ska befinna sig där jag fiskar, i alla fall på vissa av platserna.

Kommer nog inte bli ngt gäddas för min del denna vecka. Måste fixa och dona med hus och trädgård i helgen.
Ev kan jag få med hela familjen ett kortare pass, och det vore trevligt:)
Min äldsta flicka Lova var med i söndags efter sin dansträning.
Hon testade sitt nya spö och fick 4 borrar mellan 8 hg och upp till 1100. 
Hon tappade nog 5 st med under högljudda protester.
Jag har aldrig sett ett spö fara upp, ner, vrida sig som det gjorde för henne:)
Vi skrattade båda gott samtidigt som skrek högt:)

Tobbe 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar