Sidor

söndag 15 september 2013

Ambassadeur Predator

Under de sista två åren har jag kört med en ambassadeur Predator 5601 C till mitt jerk- och tungspinn. Har varit hyfsat nöjd med rullen fram till i våras då den började tjuta värre än en stucken gris.. Fråga Tobbe:-)
Vid flera tillfälle har jag plockat isär rullen, rengjort och smörjt upp den men problemet har kvarstått. Sista gången jag hade rullen nedmonterad hittade jag så äntligen orsaken till missljudet. Det svarta plastoket som har till uppgift att hålla drevet på plats var slitet vilket gjorde att drevet legat mot under kastet.
Det visade sig vara ett produktionsfel på de första Predatorrullarna som kom ut i handeln. Servicekillen jag pratade med sa därför att det skulle gå på garantin. Passade dock på att beställa lite andra delar som var utslitna, bland annat nya bromsskivor/lameller.
Nytt plastok och drev
Såhär inför stundande höstfiske så gäller det att ge sina prylar lite extra omsorg så att man är redo när det drar igång. Få ting är så irriterande som en rulle som kärvar när fisket börjar hetta till under ett fiskepass så kan man undvika det med lite olja och fett så är det väl investerad tid!

Gustav


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar