Sidor

måndag 12 augusti 2013

Längtan efter höstens gäddfiske

Precis kommit hem från sjön och planeringen var att jag skulle ut igen redan 14e augusti men sjöfarten är som den är och nu ska jag inte ut förrän mitten av november för att göra min sista praktik om 30 dagar. Litet bakslag att tvingas vänta så länge på att äntligen bli klar och kunna söka jobb men vad ska man göra? Förhoppningsvis ska denna tid kunna omsättas i en hel del fiske även om ett vik. eller timjobb av något slag inte hade varit fel för ekonomin. Inte varit ute på seriöst gäddfiske på länge nu men blev iaf ett kort pass i fredags med Svenne och Skinnet från den sistnämdes förträffliga Starcraft båt. Kanske blir en sådan när ekonomin tillåter? Verkligen en härlig maskin att fiska från.

Trots bra väder var fisket trögt och vi fick bara ett par snipor var. Satsade på stengrynnor ut mot öppet vatten och det kändes bra men fisken var inte på humör.

Hemma ligger fortfarande ett gäng beten från Gäddgapet som jag inte fått tillfälle att prova men som jag är grymt nyfiken på. Kan vattentempen bara sjunka lite så borde fisket triggas igång och kunna explodera. Tills vidare får vi njuta av lite betespoesi.

https://www.youtube.com/watch?v=udhzl1oVnN8

/Henkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar