Sidor

tisdag 23 april 2013

Stor id gav fisk igen.

Blev äntligen ett pass där jag kan lura en mammothpike under rätt förhållande.
Jag och Magnus tacklar våra spön, jagade id runt 5 hg och Magnus med en på 2 hg.
Vi flötestrollar en sträcka som nästan alltid ger fisk men inget händer. Får direkt känslan av att dom står inför lek och trycker.
Nästa sträcka håller alltid fisk. Ibland större och ibland mindre!
Första rundan ger inget alls men vi kör ett par rundor till och vid en vändning dra det i min Baitrunner. Inget tokrus men bestämt i jämn fart. Mothugget sitter men fisken känns inget vidare.
Snipa säger Magnus när vi skymtar henne i ytan.
Fisken börjar kännas bättre och stångar på bra ju närmre båten den kommer.
Vid båten har fisken växt betydligt. Minst en 8:a säger jag, ta håven Magnus.
Nej jag tar den med handen säger Magnus, en av krokarna hänger utanför munnen och är nära att sätta sig i handen på Magnus vid två tillfällen.
Sedan går vajern av! Där stack den säger jag lite surt!
I helvete heller säger Magnus får på loppet av en sekund fram håven, fäller ut den lite provisoriskt och håvar fisken:).
Varsågod säger han:)
Tack håvmästeran.

Hon har inte lekt och vågen stannar på 8,5 kg. Fin och fräsch fisk som räddade dagen.
Blev lite snipor resten av dagen. Var för dålig fart på vattnet för att jag ska få den rätta känslan.
Fiskarna högg helt random och inte på typiska bakvatten/ståndplatser.

Nya tag snarast möjligt.
Tobbe

1 kommentar: