Sidor

tisdag 5 juni 2012

Första passet på länge i Träsket

Hade tänkt meta upp mina sista mört men då det är en bit att gå med alla prylar och latheten flög på mej så bytte jag plan.
Det blev träsket. Det vattnet är fruktansvärt svårfiskat.
Jag och en del vänner har provat det mesta utan knappt någon framgång alls.
För dagens fiske hade jag köpt ett i mina ögon grymt ytbete som som plaskar och stänker i ytan med slingrande gång.
Tänkte att det skulle reta någon fet Madame till hugg.
Koncentrerade mej på en mindre yta där jag lobbade ut ett mete med levande bete som fick simma runt samtidigt som jag stod och dängde med mitt nya heta bete.
Efter ca 4 timmar och säkert över 200-300 kast så slutade dagen som näst intill alltid där!
Noll hugg, inte det minsta lilla pet på vare sig metet el jerk.
Målet är att på en 3-5 års plan ska det upp en 120 cm där, då är det på riktigt!

Bara att bita ihop och köra på.
Belöningen kommer, för el senare.
Tobbe

1 kommentar:

  1. Grymt jobbat Tobbe. HON kommer förr eller senare. All tid kommer då bytas till fullständig och komplett lycka!

    SvaraRadera