Sidor

fredag 13 april 2012

Nytt försök.

Var ute ett pass i veckan och körde flötmete
Chansen där finns fortfarande att få en fisk som inte hunnit med sina lekbestyr än.
Brukar flötestrolla mej till mina favorit platser, har hänt att det blivit bra fiskar så med.
Brydde mej inte om det denna gång då jag bestämt mej för att fiska vid ett djupare parti där jag anser det är en bra plats att fånga ett större exemplar.
Droppade ut mina två flöten, ett längs kanten och ett mitt i baljan.
Fick några fiskar runt 3-4 kg på båda spöna. Sedan dör fisket ut.
Bestämmer mej för att ligga kvar då det kan betyda att en större fisk har dykt upp och dom andra fått flytta på sig.
Tacklar med en 7 hg id på ena spöet och en mört runt 20 cm på det andra.
Efter en kort stund försvinner flötet med iden. Väntar lite längre än vanligt med mothugg då det är lite att jobba med att vända betet för gäddan.
Gör hårt mothugg och följer upp med två till, den sitter!
Tung gung i andra änden och årets största för mej känns möjlig.
Efter en minut har jag ännu inte sett fisken och min puls stegras.
Plötsligt släpper allt motstånd, gick linan tänker jag.
Icke, den släppte... Hade inte fått krokarna att släppa iden för den var kvar, sargad men vid liv.
Ut med den igen och när den är på plats där det högg senast så försvinner flötet igen.
Väntar ca 30 sekunder innan mothugg denna gång. Nitar men utan motstånd.
Svär en ramsa och bestämmer mej för att flytta mej och ge den en chans lite senare.
Dagen förflyter med många fiskar landade men dessvärre ingen som kunde räddat min dag.
Vissa fiskar var väldigt vackra och fräscha så det blev någon bild nu när jag äntligen fått en lösning på hur man lägger ut bilder från IPad:)

Nya tag snarast möjligt.

Mvh Tobbe

5 kommentarer:

  1. Ja, jag är tillsyningsman där.
    Tobbe

    SvaraRadera
  2. fan hur många tillsynsmän är det.får man följa med på ett pass?

    SvaraRadera
  3. Det är två tillsyningsmän. Jag och Sverker.
    Tobbe

    SvaraRadera
  4. är inte lilja det också

    SvaraRadera