Sidor

måndag 20 februari 2012

Vårsången börjar höras

Vår, vår, vår kom, kom, kom du kära. Jag börjar känna lukten av öppet vatten och för mitt inre spelas scener med dykande flöten och hårda spinnhugg upp. Den värmande solen som har börjat titta fram alltmer frekvent de sista dagarna skvallrar om värme och en intensiv period med fiske de närmsta två månaderna. Nu börjar kanske snart äntligen den riktiga gäddsäsongen. Motivationen, hungern och laddningen är på topp. Känslor som får mina ådror att pulsera och hjärtat att slå snabbare har tagit sitt fasta grepp om mig igen. Hjälplös under beroendet är jag och lindring kan bara ske på ett sätt. Jakten på den ultimata predatorn fortsätter att fascinera, det gnager i tålamodet att få komma ut och mäta våra krafter. Samtidigt kommer stressen smygande; man vill vara överallt, hela tiden och med rätt bete. Det gäller att jobba bort den och bara fokusera på att läsa vattnet rätt, få den rätta känslan, ha den extra tur som krävs och oförtrutet nöta vidare. I mina drömmar är det i vår vi ska mötas och göra upp. Många pass är inplanerade till olika arenor och det är laddat för det stora slaget. Mina kollegor i teamet är också taggade inför målet, brinner av fiskeiver och har finslipat utrustningen i detalj. Team Mammothpike står redo att inleda vårens bataljer med Sveriges mest åtråvärda fisk och predator-Storgäddan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar