Sidor

onsdag 11 januari 2012

Jerkpass imorgon

Snabbt bestämd tur, det gäller att passa på när öppet vatten finns. Prisa gudarna att vi sluppit ishelvetet från de sista åren. Må vi slippa det resten av säsongen. För egen del tyckte jag ismete var riktigt roligt den första säsongen jag provade det. Mycket beroende på det fantastiska resultatet under min första ismetetur någonsin men sedan har det resultatmässigt och motivationsmässigt totalt havererat och nu gör jag det bara för att jag inte har något val. Leve öppet vatten.

Hoppas att jag imorgon skall kunna knipa årets första gäddor. Inte så stor chans att få en best som inledning på året men möjligheten finns ju alltid. Jerkfiske har sin charm men är ju knappast en optimal metod för stor gädda. Däremot är det förbannat roligt med huggen och en 6-8 kilos kan räcka långt för att väcka fångstglädje. Alltid spännande när man fiskar områden där det tidigare tagits riktigt grov fisk. Nytt vattenområde för min del och det har också sin charm. Återkommer förhoppningsvis med rapport om fisket imorgon.

/Stale

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar